TEAMS - NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

 

Jak zalogować się po raz pierwszy?

1. Pobierz aplikacje Microsoft Teams.

2. Zainstaluj aplikacje.

3. Po uruchomieniu kliknij kontynuuj i wpisz swój login z końcówką @office.smocza.edu.pl

4. Następnie wprowadź hasło jednorazowe (otrzymane od wychowawcy lub administratora) oraz ustal własne nowe hasło.

5.W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o weryfikacje numeru telefonu lub adresu e-mail; dzięki którym będziesz mógł samodzielnie odzyskać zapomniane hasło.

Można pominąć ten krok klikając "anuluj" (niezalecane).

Kod z e-maila lub SMS należy wpisać w odpowiednie pole i kliknąć "weryfikuj"

Teraz jesteś zalogowany do aplikacji.


Jak mogę dołączyć do spotkania?

1. Wystarczy, że w aplikacji otworzysz Kalendarz i wybierzesz opcję "Dołącz" na spotkaniu do którego chcesz wejść. Jeśli opcja "Dołącz" nie jest widoczna, możesz kliknąć w spotkanie prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Dołącz online"

Nie widzę lekcji w Kalendarzu, co mogę zrobić?

1. Jeśli w Kalendarzu nie wyświetla Ci się lekcja to najłatwiej znaleźć ją w Zespole Twojej klasy (lub zespole Uczniowie jeśli są to zajęcia łączone).

2. Po wybraniu zespołu na kanale ogólnym wyświetlone są wszystkie dodane zajęcia

3. Możesz wejść w zaplanowane spotkanie i dodać je do kalendarza

Czy mogę nagrywać lekcje?

Tylko jeśli dostaniesz wyraźną zgodę od nauczyciela prowadzącego dane zajęcia. Pamiętaj, że własność intelektualna oraz wizerunek podlegają ochronie prawnej.

Czy mogę brać udział w lekcji innej klasy?

Tak, ale tylko za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia, jeśli nie masz w tym czasie innych zajęć przewidzianych w planie.

Poproś nauczyciela o dodanie do spotkania lub przesłanie linku.

Czy muszę mieć kamerę na zajęciach?

Szczegółowe zasady dotyczące zajęć, będą podawać nauczyciele. Kamera może być wymagana np.: przy odpowiedzi ustnej, czy podczas dyskusji.
Jeśli nie masz kamery w komputerze pamiętaj, że możesz zainstalować Teams na telefonie lub tablecie (iOS, Android).

Jak dodać zajęcia dla klasy?

1. W widoku Kalendarza klikamy na interesujący nas dzień i godzinę lub wybieramy przycisk "Nowe spotkanie".

2. W oknie które się pojawi wpisz nazwę przedmiotu i klasę której dotyczą zajęcia (np.: IVA Matematyka, 2B Język Angielski)

3. Ustal dokładną godzinę rozpoczęcia i zakończenia

4. Dodaj kanał klasy której dotyczą zajęcia (Uwaga! Tej opcji nie można edytować później). Dla klasy 3A będzie to na przykład IIIA>Ogólny (Jeśli zajęcia dotyczą kilku klas użyj kanału Uczniowie>Ogólny).

Gdy nie widzisz kanału klasy którą uczysz możesz do niej dołączyć na karcie Zespoły.

5. Jeśli spotkanie ma się powtarzać cyklicznie wybierz opcje niestandardową i ustal datę zakończenia występowania.

Inne pytanie?

Niebawem pojawi się tutaj więcej odpowiedzi, ale jeśli już teraz masz więcej pytań napisz na adres:

teams@office.smocza.edu.pl